Sider

tirsdag 14. september 2010

PTF: Utplassering.

Tirsdags måren skulle vi ut i praksis, jeg skulle til M44 på Bryne og være på floriss på senteret.

Når jeg kom, hilste jeg på de som holdt på og åpne butikken, og hjalp til og åpne. Butikken fikk også varer denne dagen, som jeg var med og satte på plass og stellte.




Det var blant annet orkideer som kom inn, hele 5 esker.









Når sjefen kom, så hilste jeg på henne, og fikk beskjed til og lage 6 formelle buketter. Det ble litt frem og tilbake av valgene jeg tok når jeg skulle lage denne, fikk og litt hjelp av sjefen. Slik endte disse opp:




Prisen for bukketen ble 170,- uten vasen
Med vasen ble den 250,-                       













Etter dette fikk jeg en rask gjennomgang om hvordan kassen skulle brukes, og hvordan jeg skulle snakke med kundene, og etterhvert betjene og hjelpe kundene.

Etterhvert, skulle hun ene som jobbet der lage noen dekorasjoner jeg skulle få være med på, det var endel kunder der når vi skulle begynne, så det tok lengre tid en forventet. Vi betjente kunder, stellte og pakka inn blomster. Så når vi endelig skulle begynne og lage dekorasjonene ble resultatet slik: 




Etter dette, så fikk jeg oppdrag i og putte potteplanter i en stor potte, her er resultatet av dem: 



Siste oppdrag jeg fikk var og dekorere dette hjertet : 


Slik ble dette hjertet etter jeg hadde pyntet det, og før det kom orkideer i det: 

Jeg surret og festet med buljongtråd.

Etter jeg gikk, skulle hun ene som jobba, putte orkideer i disse hjerte-formede dekorasjonene.
Det var veldig kjekt og være ute i praksis i en butikk, og gleder meg allerede til neste gang. :-)

2 kommentarer:

Lillian sa...

så søte dekorasjoner :O :D

Chanette A Gundersen sa...

Mye inspirasjon når man er i praksis.