Sider

tirsdag 5. oktober 2010

Prosjekt med Tommy Eide dag 2.

Idag var temaet bretting, botanisk materiale og lyng (Erica.)

Fotografere de forskjellige kreative prosessene kommer senere fordi det er noe galt med bilde-opplasteren.




Teknikker:
Oppgave 1: Vi skulle ut og hente blokker fra lønne trær. Når vi kom inn igjen brettet vi bladene slik:

Også den andre siden, deretter la vi en blokke ved den andre og brettet ligt der.


Og tilføyet hypericum bær som øyne med en ståltråd.

Oppgave 2: Her brukte vi akuratt samme teknikk som i oppgave 1, bare vi laget en laang remse som ble knyttet slik som dette:



Det var meningen at jeg skulle lage en krukke av denne lange remsen med blader. Men jeg hadde ikke laget remsen så stram som jeg trodde, så den raknet, og jeg måtte bruke fantasien på en annen måte, så mine to remser ble slik:

Oppgave 3: Først surret vi ståltråd som et skillet på neste figur slik som dette: 

Etterpå tilførte vi blader, og surret bladene med en tynnere farget ståltråd rundt slik som på dette bildet: 

Tilslutt klyppet vi opp lyng og brukte lyng til og dekke resten : 


Når vi hadde laget denne, så formet jeg min slik jeg hadde lyst til og ha den, og laget en mindre på samme måte, men bare med en ståltråd som skjellettet, der jeg bare dekket den med mer lyng. og formet den slik jeg ville ha den.

Etterpå tok vi en rose, og tok av rosebladene og brettet dem slik og så trådde det på en ståltråd, som remsen ble slik: 




Resultatet: 






Egenvurdering
Måten man faktiskt har laget desse dyrene av blader fra lønne-trær, var en kul måte og faktiskt lage noe spessielt på. Jeg ble helt fasinert av måten vi gjorde det på. Egne Ideer på hvordan dyrene skulle se ut, høye, små øyne osv. Dette har vert en lærerik og kjekk dag! 

1 kommentar:

Blomstertua sa...

Fine arbeider du laget;))) Mange fine bilder